CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sunday, December 26, 2010

~ Siapa Yang Bodoh ? ~


Manusia memang mudah mengata bodoh kepada yang lain .. tanpa menyedari yang menuduh itulah yang bodoh ...

siapakah yang bodoh ?
Bagiku ........... manusia yang bodoh ialah yang menuruti hawa nafsunya.
Kalau kita mengaku bahawa kita beragama Islam .......insyallah segala apa yang kita hendak lakukan mestilah ada batasannya ...

Amat tidak setuju apabila ada orang mengatakan "follow your heart" atau "just do what you want to do" .......... betul ke itu ?

Mana boleh ........... setiap apa yang kita lakukan kita mesti fikirkan .......... adakah Islam benarkan atau Allah suka atau murka ? .......... kita mesti memikirkan risiko apa yang kita lakukan ... segala hal mesti kita sandarkan dengan Allah dan Islam !

Kenapa sekarang ini terlalu banyak perkara berlaku yang bercanggah dengan Islam dan tatasusila kemanusiaan ........ kenapa ? ...........manusia tidak menggunakan akal yang Allah kurniakan ........ mereka mengikut bisikan rasa hati .......... selalunya bisikan ini ialah dari syaitan .

Kita boleh lihat orang yang mempunyai degree pun boleh buang anak, boleh menipu, mencuri, berzina, dedah aurat dan bermacam-macam lagi ... kenapa ? bodoh ke mereka ? mereka golongan bijak pandai ! ......... tapi mereka letak islam di kaki, bukan di hati ..........

Kalau orang mengatakan kita bodoh .... jangan bertengkar atau ambil hati .... senyum saja ...
bisikkan dalam hati mengatakan ............ dialah yang bodoh !!!

No comments: